تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/08/25 - 20:24
کد خبر: 450747

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)

دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره) و اهل بیت(ع) با هدف توسعه همکاری های علمی و هم افزایی جهت تحقق اهداف مشترک تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره) و اهل بیت(ع) با هدف توسعه همکاری های علمی و هم افزایی جهت تحقق اهداف مشترک تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و بین المللی دو طرف، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات و همچنین توسعه ارتباطات علمی اساتید و دانشجویان دو دانشگاه، منعقد شد.

فراهم کردن زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت های دانشجویی و هیأت علمی دو دانشگاه در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مشترک، مشارکت در اعطای فرصت‌های مطالعاتی به صورت متقابل، تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، مشارکت در برگزاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی فرهنگی دیگر کشورها و همچنین مشارکت در جذب و اجرای طرح‌های پژوهشی بین المللی، از مهمترین محورهای همکاری مطرح شده در این تفاهم نامه است.

سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) در جریان برگزاری نشست مشترک با رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) گفت: رسالت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نمادسازی از آموزش عالی کشور است و در این راستا به دنبال ایجاد یک نمونه موفق از دانشگاه تراز انقلاب هستیم.

رئیس دانشگاه به برگزاری همایش‌های بین المللی در حوزه مقاومت اسلامی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: همکاری در برگزاری چنین همایش‌های بین المللی که با رویکرد آینده پژوهانه و با حضور اندیشمندان بزرگ کشورهای اسلامی برگزار شود، می‌تواند یکی از زمینه‌های مشترک همکاری باشد.

وی به پیگیری برای راه‌اندازی مرکز نوآوری‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: انجام دوره‌ها و اردوهای مشترک فرهنگی به منظور انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی برای دانشجویان بین الملل دو دانشگاه می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری دو جانبه باشد.

قاسم زاده زبان را عامل اساسی انتقال فرهنگ دانست و بیان کرد: با وجود ظرفیت های خوبی که از وجود دانشجویان بین الملل و اساتید و پژوهشگران برتر جهانی در دو دانشگاه وجود دارد، می توانیم قلمرو زبان فارسی را در جهان گسترش دهیم و در دانشگاه‌ها به سمت تحقق این گفته رهبری که «زبان فارسی باید زبان علم شود» حرکت کنیم.

معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) نیز در این نشست، برگزاری اردوهای فرهنگی دانشجویان بین الملل، تبادل دانشجو و هدایت ایشان در رشته‌های متنوع موجود و همچنین برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک بین المللی را از مهمترین محورهای همکاری دوجانبه دانست که لازم است در کمترین زمان عملیاتی شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top